آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان

نویسنده:حمیدرضا صدر

به ادامه مطلب بروید...

شکست چلسی با سه گل برابر منچسترسیتی غیرمنتظره بود...

 ژوزه مورینیو پس از شکست برابر میکروفون‌ها و دوربین ها پیروزی 0-3 منچسترسیتی را «Fake» خواند، یعنی «قلابی». در یکی از خبرهای وب سایت رسمی باشگاه چلسی هم از این برد سیتی با عنوان «Completely Fake» یاد شد، یعنی «تمام و کمال قلابی»... ولی نتیجه نهایی همه حرف‌ها نبود و سایه‌روشن‌های سقوط چلسی را عیان نمی‌کرد. همین‌طور تصمیم داور دیدار که گل رامیرس را به‌دلیل آفساید مردود اعلام کرد. ولی کیفیت نمایش چلسی نمایانگر یک روند شده. سوانسی هفته پیش 17 شوت روانه دروازه چلسی کرده بود و سیتی هم فقط در نیمه اول 9 شوت به سوی سنگر آسمیر بگوویچ نواخت. این‌که بگوویچ در نیمه نخست ستاره چلسی بود نمایانگر شکنندگی دفاع چلسی هم بود. در‌حالی که هفتاد دقیقه سپری شد تا جو هارت به نخستین واکنش برابر چلسی وادار شود. دیگو کاستا زهری برای ریختن نداشت و ورود فالکائو هم چیزی را تغییر نداد.

حواشی بازی و ماجرای گروه پزشکی عزل شده چلسی بی‌اهمیت شده بودند. شعار طنزآور «صبح روز بعد اخراج شده ای» طرفداران سیتی خطاب به گروه پزشکی جدید چلسی که برای مداوای گری کاهیل و دیگو کاستا راهی میدان شده بودند برابر نزول قهرمان لیگ و تیمی که به رهبری مورینیو همیشه آغازی قدرتمندانه داشته زبانه دودی در شب تار به‌نظر می‌رسید. فقط نمانیا ماتیچ بود که برابر مدافعان با مردان سیتی جانانه جنگیده بود. در‌حالی که نفوذهای بی‌پشتوانه سسک فابرگاس زمینه‌ساز حرکات بسیار کارساز داوید سیلوا در حفره‌های خالی شده بودند. همه تحلیل‌های فنی پس از بازی به زخم پذیری چلسی بین خطوطش - با نمایش تصاویر و آمار - تاکید می‌کردند.

فاصله بازیکنان و نیمکت
تفاوت دو تیم در نمایش فردی بازیکنان جاری بود. در صف مردان سیتی، مانگالا از بدو ورودش بهترین بازی‌اش را با پیراهن سیتی در قلب دفاع انجام داده و در نبردهای هوایی هم میان هر چهار مدافع میانی دو تیم بهترین رکورد را ثبت کرده بود. کاپیتان وینسنت کمپانی پس‌از نزول فصل پیش نقش رهبر قلب دفاع را با شایستگی بازی کرده و با ضربه سر گل هم زده بود. الکساندر کولارف و باکاری سانیا به‌عنوان مدافعان کناری حملات پرشماری را از دو جناح برای سیتی که معمولا از میانه میدان به جلو می‌تازد رقم زده بودند. چنان که کولارف بیشترین موقعیت‌ها را خلق کرده و ایوانوویچ را هم به‌بند کشیده بود. نام فرناندینیو که بندرت دروازه را باز می‌کند در صف گلزنان قرار گرفته بود. خسوس ناواس در جناح راست بسیار تاثیرگذار ظاهر شده بود. یحیی توره طی درگیری‌ها معرکه ظاهر شده و گل هم زده بود. سرجیو آگرو برغم مصدومیت خفیفش کماکان خارق‌العاده بازی کرده بود. او می‌توانست در نیمه‌اول به هت‌تریک دست پیدا کند ولی گلش در نیمه نخست گره‌گشای سیتی شده بود. اکنون اگرو از بدو ورودش به لیگ‌برتر از 2011 بیش از هر بازیکنی گل زده:79 گل.

درحالی که بازیکنان نزول کرده چلسی پرشمار بودند: ترکیب سرگیجه گرفته تری - کاهیل برابر آگرو. تقلای بی‌ثمر سسک فابرگاس برای کنترل میدان درحالی که رکورد 100 بار لمس توپ را ثبت کرد (دومین بازیکن توره با 80 بار لمس توپ بود). نزول باورنکردنی برانیسلاو ایوانوویچ که فصل پیش بهترین بود. دیگو کاستای عصبی شده، درحالی که او پارسال در اولین بازی‌اش در لیگ برای چلسی در دقیقه 17 دروازه برنلی را گشوده و در دومین بازی اش سنگر لستر سیتی را گشوده بود. او در سومین بازی اش مقابل اورتون به هت‌تریک دست یافته بود، شامل زدن گل در گودیسون پارک در همان دقیقه آغازین. اما این‌جا نتوانسته بود گره کور را باز کند.

در کنار همه این‌ها نیمکت سیتی هم تنوع و قدرتش را به رخ چلسی کشید: سامی نصری، پابلو زابالتا، ویلفرد بونی و مارتین دمیکلیس برابر فالکائو، رمی، کوادرادو و اوبی میکل.

معمای تعویض کاپیتان جان تری
مورینیو او را برای اولین بار طی حضورش در دو دوره در چلسی به بیرون فراخواند. جان تری 34 ساله پس از 177 بازی که در ترکیب اصلی راهی میدان شده بود بین دو نیمه تعویض شد که هفدهمین تعویض او طی حضورش در لیگ‌برتر بشمار می‌رفت (و چه رکورد حیرت انگیزی). درحالی که کاهیل مصدوم شده و به‌نظر می‌رسید او درصورت تغییری در قلب دفاع نعویض خواهد شد، ولی کاپیتان تری روی نیمکت فراخوانده شد و کورت زوما جایش را گرفت که به تعبیر مورینیو سریع‌ترین مدافع چلسی بشمار می‌رورد، ولی چلسی در نیمه دوم با او هم دو گل دیگر دریافت کرد.

خیلی‌ها مثل گریم سونس این تعویض را پیامی به مدیران چلسی قلمداد کردند. این که باشگاه باید مدافع میانی بزرگی را به خدمت درآورد. در عین حال عتاب مورینیو در دیدار کامیونیتی شیلد برابر تری هم از یاد نرفته و به‌قول مارتین کیون آیا ژوزه به جنگ با اسطوره استفمورد بریچ برخواسته؟ خصوصا آن که تری بدترین مدافع چلسی برابر سیتی نبود و شکننده‌ترین و آشفته‌ترین بدترین مدافع لندنی‌ها، برانیسلاو ایوانوویچ به‌شمار می‌رفت. ورود بابا رحمان 22 میلیون پوندی از آکسبرگ که در دفاع چپ بازی می‌کند نشان می‌دهد مورینیو هم به تقویت مدافعان کناری اش اعتقاد دارد. به بابا رحمان پیراهن شماره 17 را داده اند که روزگاری به هازارد و بوسینگوا تعلق داشت و فصل پیش محمد صلاح چند باری آن را بر تن کرد.

 

هفت دیدار بدون برد!‌
این که چلسی طی هفت بازی اخیرش پیروز نشده با هر معیاری ناباورانه است. دو شکست از نیویورک ردبولز و فیورنتینا به علاوه دو تساوی مقابل پاری سن ژرمن و بارسلونا در دیدارهای تدارکاتی. شکست از آرسنال در کامیونیتی شیلد و سرانجام یک تساوی و یک شکست در لیگ برتر. آن چه برای چلسی و مورینیو رکورد نامانوسی به‌شمار می‌رود. آنها در سراسر فصل پیش 32 گل دریافت کرده بودند و اکنون طی دو بازی پنج بار دروازه شان فرو ریخته. این که "بحران" چلسی را فراگرفته عجولانه به نظر می‌رسد، ولی بی‌تردید چلسی نیازمند بازنگری - حداقل ذهنی- است و شاید پیروزی برابر وست بروم در هفته بعد برابر مردان تونی پولیس، مردان بریج را به مسیر اصلی شان بازگرداند.

 

نویسنده:حمیدرضا صدر

  • محمدامین محمدی

نظرات  (۱)

مطلب خوبیه................................................
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی