آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان

نویسنده:حمیدرضا صدر

به ادامه مطلب بروید...

شاید فصل 16-2015 آخرین فرصت برای رودی گارسیا در رم به‌شمار رود...

اولین تفاوت اصلی رم این فصل و فصل پیش در یک نکته نهفته: زیاد خوش خیال نباش... فصل 15-2014 که آغاز شد رمی‌ها بیش از حد خوش‌بین بودند. آنتونیو کونته از یووه جدا شده بود و میلان و اینتر نشانی از سال‌های اوج نداشتند. سیدو کیتا و اشلی کول با تجربه و خوان ایتوربه و کاستاس مانولاس جوان راهی رم شده بودند و کوین استروتمن از بند مصدومیت رهایی پیدا کرده بود. کافی بود رم فقط یک گام به جلو بردارد تا قهرمان سری‌آ شود.

همه چیز هم خوب شروع شد: پیروزی 2-0 برابر فیورنتینا، 1-0 مقابل امپولی، 5-1 برابر زسکا مسکو در لیگ قهرمانان، 2-0 مقابل کالیاری، 2-1 برابر پارما، 2-0 مقابل ورونا، تساوی 1-1 با منچسترسیتی در لیگ قهرمانان... ولی 5 اکتبر 2014 که فرا رسید همه خوش‌بینی‌ها فروپاشید. همان شبی که رم در تورین 2-3 از یووه شکست خورد. همان دیداری که 2-2 جلو می‌رفت ولی بونوچی چهار دقیقه به پایان گل سوم را وارد دروازه لوکاژ اسکاروپسکی کرد و بانوی پیر پیروز شد. آن گل بونوچی پایان رویاهای بزرگ رمی‌ها به‌شمار می‌رفت. اعتماد به نفسش را از دست داد. چیزی از تیم رخت بربست که تا پایان فصل هرگز بازنگشت. رم دو هفته بعد در لیگ قهرمانان 1-7 این بار در خانه برابر بایرن مونیخ له شد. جایی که ژرمن ها طی فقط 36 دقیقه دروازه دسانتیس را پنج بار گشودند.

رم بلند پرواز برابر دو حریف  قدرتمندش در دو جبهه 10 گل دریافت کرده بود. رم دریافته بود دفاعش توانایی مبارزه با بزرگان را ندارد. دریافته بود مایکون، مانولاس، یانگ امبیوا، هالباس، توروسیدیس و اشلی کول شکننده هستند. دریافته بود سیدو کیتا جادویش را به عنوان هافبک دفاعی از دست داده. دریافته بود دنیله دروسی نمی‌تواند یک تنه برابر آماج حمله را بگیرد. دریافته بود اشلی کول بازیکن تمام شده‌ای است و ایتوربه خودش را گم کرده. دریافته بود استروتمن دوباره مصدوم شده.

نتایج رم در سری‌آ خبر از برباد رفتن بلند پروازی دادند. تساوی‌ها برابر تیم‌هایی که رم تصور می‌کرد می‌تواند آنها را شکست دهد از راه رسیدند: برابر سامپدوریا، پالرمو، فیورنتینا، حتی ساسولو، پارما، ورونا، تورینو، آتالانتا و امپولی.  رم پس از آن تا پایان فصل هرگز طی سه دیدار متوالی پیروز نشد و در حقیقت بهترین روند پیروزی‌اش کسب دو برد متوالی برابر ساسولو و جنوا با زدن پنج گل و بسته نگاه داشتن دروازه‌اش بود و نه بیشتر. به اینها شکست از فیورنتینا در جام حذفی و همین طور در لیگ اروپا (سقوط آزاد 1-4 طی دو دیدار) را هم اضافه کنید.

به همین دلیل دوم شدن رم به خودی خود غیر منتظره بود. رتبه‌ای که به لطف پاس پیانیچ و ضربه نهایی یانگ امبیوا در پنج دقیقه به پایان نبرد با لاتزیو، پیروزی 2-1 را به ارمغان آورد تا رم با فقط یک امتیاز اختلاف – 70 برابر 69 – رتبه دوم لیگ را برابر حریف همیشگی‌اش حفظ کند. آن چه زمینه ساز بقای رودی گارسیا شد، ولی گارسیا فرانسوی اکنون در آستانه فصل 16-2015 آخرین فرصت را خواهد داشت تا شاید طلسم رتبه دوم رم را بشکند. تا توفیقش در موناکو - قهرمانی لوشامپیونا و فتح جام حذفی - را در ایتالیا تکرار کند.

سه بازیکن با کیفیات تهاجمی به صف رمی‌ها پیوسته‌اند تا اجازه ندهند دوباره تعداد 13 تساوی برای رم در لیگ رقم بخورد، تا حرکات تیم در یک سوم زمین حریفان زهر آگین شود: ادین ژکو، محمد صلاح و یاگو فالکوئه. ژکو مهاجم نوک آبدیده بوندسلیگا و لیگ برتر انگلیس به‌شمار می‌رود و صلاح مصری گوش چپ پایی که در چلسی و فیورنتینا بازی‌های خوبی ارائه داده می‌تواند در هر دو جناح بازی کند.  یاگو فالکوئه گوش چپ 25 ساله اسپانیایی  هم از جنوا آمده. ترکیب اصلی خط حمله رم در سیستم 3-3-4 احتمالا با ژکو در نوک پیکان، صلاح در جناح راست و لیاچیچ شکل خواهد گرفت و ژروینیو، ایتوربه، ایبرارو و فالکوئه نقش‌های مکمل را بازی خواهند کرد و کاپیتان فرانچسکو توتی - قرار گرفته در آستانه 39 سالگی - زمان بیشتری را روی نیمکت سپری خواهد کرد.

خط میانی با قرار گرفتن دی روسی در قلب زمین و پیانیچ و ناینگولان توانا به نظر می‌رسد، ولی طی فصل پیش فقط ناینگولان بلژیکی تا حدی انتظارها را برآورده ساخت. درخشش دروسی و پیانیچ بسیاری از گره ها را باز خواهد کرد. دروسی مرد میانی اهل درگیری و نفوذهای زهر آگین است و پیانیچ یک بازیساز مبتکر به‌شمار می‌رود. آلساندرو فلورنزی 24 ساله  که فصل پیش احتمالا بهترین رمی محسوب می‌شد، می‌تواند هم در دفاع راست بازی کند و هم به عنوان هافبک راست به میدان رود.

دلشوره رمی‌ها کماکان در خط دفاع جاری است. پیروزی 6-4 در دیدار تدارکاتی برابر سویا نشان داد خط حمله جیالوروسی توانایی فتح سنگرها را دارد، ولی دریافت چهار گل زنگ خطر به‌شمار می‌رفت. اکنون کاستاس مونالاس یونانی که رم برایش 15 میلیون یورو به المپیاکوس - پس از درخشش او در جام جهانی 2014 -  پرداخته بود باید در قلب دفاع قابلیت‌هایش را نمایان کند. رم خو گرفته به فروش مدافعانش - مثل مهدی بناتیا، مارکینیوس، آلسیو رومانولی، یانگ امبیوا – این مدافع 24 ساله را برغم درخواست‌های پرشمار حفظ کرده تا کنار لئوناردو کاستان در قلب دفاع قرار دهد. اشلی کول رفته و توروسیدیس گزینه اول در دفاع چپ به‌شمار می‌رود. درون دروازه، ژسنی لهستانی جوان جای دسانتیس 38 ساله قرار خواهد کرد. سنگربان سابق آرسنال که قرار است تجربیاتش در پایتخت انگلیس را در پایتخت ایتالیا به رخ کشد.

با این وصف همه می‌دانند ماموریت رودی گارسیا در این فصل دشوارتر از فصل پیش به‌شمار می‌رود. یووه کماکان مدعی اول قهرمانی سری‌آ به‌شمار می‌رود، میلان و اینتر بهتر از فصل پیش به نظر می‌رسند و لاتزیو و ناپولی هم ضعیف‌تر نشده‌اند. نکته این این است هیچ یک از کارشناسان ایتالیایی، حتی آنهایی که شیفته رم هستند، رتبه‌ای بالاتر از دوم را برای مردان جیالوروسی پیش بینی نکرده‌اند.

نویسنده:حمیدرضا صدر


  • محمدامین محمدی

نظرات  (۱)

سلام وبلاگ شما عالی است ومطالبتون هم جالب واموزنده اگه تونستید به وبلاگ من سربزنید وحتماحتما نظر بدید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی