آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان

نویسنده:حمیدرضا صدر

به ادامه مطلب بروید...

آیا خریدهای نراتزوری مترادف با پرواز خواهند شد؟

این که اینتر پس از قهرمانی در اروپا به رهبری ژوزه مورینیو به چنان سقوط آزادی تن داد هنوز هم باورکردنی نیست. رتبه های نراتزوری در پنج فصل گذشته سری آ نمایشگر آن سقوط بوده اند: دوم (با 6 امتیاز کمتر از میلان قهرمان)، ششم، نهم، پنجم و هشتم (با 32 امتیاز کمتر از یوونتوس). حالا راهیابی به لیگ قهرمانان برای قهرمان اروپا 2010 بدل به آرزویی شده. حالا قرار گرفتن در کورس قهرمانی در دوردست ها بسر می برد. رافا بنیتس، لئوناردو، جیانپیرو گاسپرینی، کلودیو رانیری، آندره آ استراماچیونی و والتر ماتزاری آمده اند و رفته اند و اینتر به پا نخواسته. ماسیمو موراتی رفته و غول از خواب عمیق بلند نشده.

وقتی روبرتو مانچینی در پاییز پارسال به اینتر بازگشت، کمتر کسی او را پرچمدار بازگشت روزهای خوش سپری شده قلمداد کرد. مانچو مربی عصر طلایی نراتزوری بشمار می رفت. مربی فصول رویایی که موراتی دست و دلبازانه خرج می کرد و خرج. اینتر با مانچو، سری آ 2006، 2007 و 2008 را فتح کرده بود (نخستین عنوان برگرفته از هیاهوی کالچو پولی و خلع ید یووه بشمار می رفت). در آن ویترین بزرگ یک جام حذفی و دو سوپر کاپ هم خودنمایی می کردند. مانچو طی دوری از ایتالیا و اینتر با منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلیس هم شده بود. وقتی مانچو جای والتر ماتزاری را روی نیمکت اینتر گرفت، تیم در رتبه نهم قرار داشت و فصل که تمام شد اینتر در رتبه هشتم نشسته بود. یعنی چیزی تغییر نکرده بود. یعنی اینتر هم مثل میلان به جایی در میانه جدول قناعت کرده بود و از آن بدتر هویتی نداشت.

مانچو در سراسر فصل پیش جمله «... این تیم بازیکنان مناسبی در اختیار ندارد» را تکرار کرد و تکرار. پیرو اوسیلیو مدیر ورزشی اینتر و مارکو فاسونه مدیر باشگاه طی تابستان تلاش کرده اند پاسخ نیازهای مانچینی را بدهند و به نظر می رسد اینتر در پست های پرشماری روزآمد شده. میراندا مدافع میانی برزیلی آتلتیکو مادرید و جیسان موریلو کلمبیایی از گراندا آمده اند تا در قلب دفاع قرار بگیرند (اینتر در فصل پیش در لیگ 48 گل دریافت کرد، دقیقا دو برابر یووه قهرمان). مارتین مونتویا به صورت قرضی از بارسلونا آمده تا در دفاع راست بازی کند و جفری کاندوگبیا از موناکو راهی جوزپه مئاتزا تا نقش هافبک دفاعی را بازی کند. استفن یووتیچ هم از منچستر سیتی برای تقویت خط حمله آمده.

در عین حال ماتئو کواچیچ راهی رئال مادرید شده در حالی که او نقش هافبک پشت سر مهاجم را بازی می کرد و رفتنش حفره بزرگی در انتهای لوزی خط میانی تیم ایجاد کرده. بر اساس گفته های مانچو یکی از دلایل پیوستن 35 میلیون یورویی ماتئو کواچیچ به رئال مادرید تخطی اینتر از سقف بازی مالی جوانمردانه و جریمه شدن 6 میلیون یورویی اش بوده.

هندانوویچ دروازه دروازه قرار خواهد گرفت. میراندا و موریلو در قلب دفاع. خوان خسوس می تواند در دفاع چپ قرار بگیرد و مونتویا مدافع راست. داویده سانتون و دانیلو دامبروزیو هم گزینه های دیگر بازی در کناره ها هستند. با این وصف اینتر برای پر کردن خلا ناشی از نفوذ از کناره ها به نمایش درخشانی از آنها نیاز دارد.

گری مدل شیلیایی با تجربه جای کوواچیچ را برابر مدافعان به عنوان هافبک دفاعی پر خواهد کرد و آسانه نوکوری 18 ساله ساحل عاجی کم تجربه – که فصل پیش در دیدار بدون گل برابر میلان خوب ظاهر شد و مانچو گفته می تواند مرد میانی بزرگش شود - هم می تواند در این پست بازی کند. کاندوگبیا و مارسلو برزوویچ در دو سوی گری مدل بازی خواهند کرد. کاندوگبیا قدرت جسمی بالایی دارد و مرد کلیدی موناکو در نبردهای فیزیکی فصل پیش لیگ قهرمانان تیمش بشمار می رفت وظیفه نبردهای تن به تن را برعهده خواهد گرفت و برزوویچ پاس های دقیقش را ارسال خواهد کرد. هرنانس برزیلی به عنوان هافبک تهاجمی پشت سر یووتیچ و ایکاردی قرار خواهد گرفت که شاید پاشنه آشیل اینتر بشمار رود. این برزیلی 30 ساله از بدو ورود از لاتزیو هنوز نتوانسته خود را در اینتر تثبیت کند.

مرد اول خط حمله مائورو ایکاردی خواهد بود. همان مهاجمی که در فصل سپری شده با زدن 22 گل کنار لوکا تونی عنوان بهترین گلزن سری آ را در تیمی به شدن نزول کرده گرفت نشان از توانایی های این مهاجم 22 ساله داشت. او در دیدارهای تدارکاتی دروازه بیلبائو را گشود. لوکاس پودولسکی، شکیری و فدریکو بوناتزولی رفته اند و مانچو امیدوار است یووتیچ بار سنگین خط حمله افتاده بر دوش ایکاردی را سبک کند و پالاسیو هم بهتر از فصل پیش ظاهر شود.

وقتی مانچو آمد اینتر به رهبری ماتزاری 2-5-3 بازی می کرد و فصل که تمام شد با سیستم 2-1-3-4 یعنی بدون بازیکن گوش. آنها در دیدارهای تدارکاتی هم عمدتا با همین سیستم بازی کردند و کماکان ناکام ماندند. اینتر طی 8 دیدار آخر تدارکاتی اش فقط یک بار بازی به پیروزی دست یافته. دو بار با اختلاف یک گل به میلان باخته، با سه گل برابر رئال مادرید زانو زده و با یک گل مقابل بایرن مونیخ، از ساسولو شکست خورده و با آ ا ک یونان به تساوی بدون گل دست یافته، 9 گل دریافت کرده و فقط 3 گل زده. یگانه برد اینتر برابر آتلیتک بیلبائو بوده.

اگر این نتایج را معیار قضاوت قرار بدهیم اینتر برای جا افتادن در سری آ به زمان قابل توجهی نیاز دارد. آنها در نخستین گام در خانه با آتالانتا روبرو خواهند شد و در هفته دوم در خانه کاپری میهمان غیر منتظره سری آ به میدان خواهند رفت. داربی میلان در هفته سوم به میزبانی نراتزوری نشان خواهد داد دو غول نزول کرده شهر میلان چه حرفی برای زدن در فصل جدید خواهند داشت.

 

نویسنده:حمیدرضا صدر


  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی