آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان


نویسنده:حمیدرضا صدر

به ادامه مطلب بروید...



انتقالات تابستان 2015 لالیگا نامتعارف بودند...

هیاهوی بزرگ حول انتقالی برپا شد که هرگز تحقق پیدا نکرد. قرار بود وقتی اسامی بازیکنان وارد شده به لالیگا عرضه شوند نام او اول آمده باشد، آن بالای بالا. ولی در آن سیاهه دراز نشانی از نام او به چشم نمی‌خورد، از نام داوید دخیا. قرار بود سنگربان اسپانیایی منچستر یونایتد با پرداخت 29 میلیون پوند و جابجایی با کیلور ناواس راهی سانتیاگو برنابئو شود، ولی دو باشگاه بزرگ اروپا همه مکاتبات و مذاکرات‌شان را به ساعات نهایی حواله داده بودند تا همه چیز در دل نامه نگاری‌های اینترنتی و بوروکراسی اداری بی‌نتیجه بماند.

بیانیه ده نکته‌ای رئال و سپس بیانیه هشت نکته‌ای منچستریونایتد در توصیف چگونگی بی‌نتیجه ماندن انتقال دخیا از اولدترافورد به سانتیاگو برنابئو بسیار خواندنی هستند و البته یادآور جدل‌های کودکانه. دو بیاینه مبتنی بر تغییر یک ساعته زمان در انگلیس و اسپانیا، ترجمه متون از اسپانیایی به انگلیسی و برعکس و البته باز نشدن فایل‌های کامپیوتری. احتمالا کلیدی‌ترین نکته چیزی است که در بند اول بیانیه رئال آمده، این که منچستری‌ها تا روز آخر از انجام مذاکرات روشن و صریح درباره انتقال دخیا امتناع کردند و همه چیز روانه واپسین ساعات شد. این که مدیران یونایتد در ساعت 23 و 53 دقیقه شب یعنی 7 دقیقه تا پایان فرصت انتقالات با جابجایی ناواس و دخیا موافقت کردند و وقتی عقربه ساعت روی 12 شب قرار گرفت جزئیات قرار داد ناواس هنوز نهایی نشده بود. به همین دلیل روی جلو روزنامه مارکا تصویری از دخیا چاپ شد که با چشمان بسته روی زمین دراز کشیده و زیر آن واژه «مضحک» آمده. حالا بازی‌های رسانه‌های تمام شده‌اند و دخیا از دروازه یونایتد دفاع خواهد کرد که طرفداران منچستر را - با آن چه از رومرو آرژانتینی دیده‌اند - شاد خواهد کرد. مادریدی‌ها هم به کیلور ناواس که سنگربان شایسته‌ای بوده دل خواهند بست. به قول سرخیو راموس که خودش در بطن هیاهوهای رسانه‌ای رئال - یونایتد جای کلیدی داشت «... زندگی ادامه دارد و کسی هم نمرده».

 

باشگاه‌های لالیگا روی کاغذ رکورد جدیدی در انتقالات را بر جای گذاشتند، 410 میلیون پوند خرید کردند و 295 میلیون پوند فروختند. رئال مادرید و بارسلونا تابستان بیش از حد آرامی را سپری کرده‌اند. رئال در حالی که انتظار ورود دخیا را می‌کشید 65 میلیون پوند خرید کرد و هشت بازیکن قرض داده‌اش را بازگرداند. خریدهای قابل اشاره غول‌های برنابئو عبارت بوده‌اند از: متیو کواچیچ با 26 میلیون پوند، دانیلو با 23 میلیون پوند و کاسمیرو با 5/5 میلیون پوند که به نظر می‌رسد میان آن‌ها فقط دنیلو به عنوان مدافع راست در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و کواچیچ و کاسمیرو در ترافیک سنگین خط میانی رئال انتظار یافتن فرصت مناسب را خواهند کشید. کاتالان‌ها که تا ژانویه اجازه استفاده از بازیکن جدیدی را ندارند در تب و تاب انتخابات رئیس باشگاه، آردا توران و آلکسی ویدال را با مبلغ جمعا 42 میلیون پوند به خدمت درآوردند که این دو باید چهار ماه پیش آتی را با تمرین سپری کنند. ژاوی راهی قطر شده و میان رفته‌ها دو بازیکن شاخص هستند: پدرو که به چلسی و ژرارد دولفو به اورتون.

آتلیتکو مادرید باشگاه بی‌قرار بازار به‌شمار می‌رفت. آن‌ها مثل همیشه از فروش بزرگان ابایی به دل راه ندادند، ولی این بار همان قدر خریدند که فروختند. آتلتیکو مادرید 92 میلیون برای خرید بازیکنان جدید پرداخت، ولی کسر مبلغ خرید از میزان فروش عدد 3/6 میلیون پوند را نشان می‌دهد. آردا توران با 30 میلیون پوند، ماریو ماندزوکیچ با 14 میلیون پوند، میراندا با 11 میلیون پوند، تابی آلدرویرلد با 7/3 میلیون پوند، رائول خیمننز با 6/6 میلیون پوند و رائول گارسیا با 7/3 میلیون پوند رفته‌اند و هفت بازیکن پا به وسنیته کالدرون گذاشته‌اند که میان شان لوسیانو ویتو، جکسون مارتینز و فلیپه لوییز احتمالا در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد. به این‌ها باید اولیور تورس که از پورتو برگشته را هم اضافه کرد.

 

ارقام ارائه شده در لالیگا نیاز به توضیح و توصیف هم دارند. این که برخی بازیکنان دوباره به خانه‌شان بازگشتند. مثل خواکین گوش رئال بتیس که پس از سپری کردن یک فصل در فیورنتینا به بتیس بازگشت و قرارداد نامتعارف سه ساله‌ای را در در 34 سالگی امضا کرد تا طرفداران جشن بگیرند. این امر در والنسیا شاخص‌‌تر از سایر باشگاه‌ها است. والنسیا پس از کسر میزان خریدهایش از فروش‌ها حدود 63 میلیون پرداخته. در حالی که انتقال چند بازیکنانی که پارسال راهی والنسیا شده بودند، امسال نهایی شد، مثل آلوارو نگردو، رودریگو و آندره گومش. والنسیا، نیکلاس اوتامندی راهی منچسترسیتی شده و ایمن عبدنور از موناکو جایش را گرفته و سانتی مینا هم از سلتا ویگو و متی رایان از بروژ آمده‌اند.

سویا قهرمان لیگ اروپا تابستان شلوغی را سپری کرد. آن‌ها به تکیه به فروش کارلوس باکا به میلان و آلکسی ویدال به بارسلونا ده بازیکن را به خدمت درآوردند که میان شان چیرو ایموبیله، فرناندو یورنته، عادل رامی، استیون انزونزی و گائل کاکوتا شاخص هستند. سویا 6/21 میلیون پوند پرداخته و دقیقا 17 میلیون پوند سود کرده.

قطار راه افتاده و ترکیب اصلی رئال و بارسا بیش و کم همان ترکیب فصل پیش خواهد بود. جایی که باید دید آتلتیکو مادرید، والنسیا و سویا با ورود مردان جدیدشان سرنوشت لالیگا را در رقابت رئال و بارسا چگونه رقم خواهند زد. 

 

نویسنده:حمیدرضا صدر


  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی