آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان


نویسنده:حمیدرضا صدر

به ادامه مطلب بروید...



نراتزوری در هر دو دیدار آغاز فصل پیروز شده...

دو هفته از سری آ سپری شده و پنج تیم 6 امتیازی هستند: کیوو، تورینو، اینتر، ساسولو و پالرمو. میان این پنج تیم فقط یک غول سنتی جلب نظر می‌کند: اینتر. تیمی که با شمایل نو فصل جدید را آغاز کرده. روبرو مانچینی پس از شکست از وولفسبورگ در لیگ اروپا فصل سپری شده گفته بود «... احتمالا این تیم آن چیزی نشده که تصور می‌کردیم بشود». او در انتهای فصل اعلام کرد اینتر نیاز به جراحی دارد. گفت خیلی‌ها خواهند رفت و خیلی‌ها خواهند آمد. حالا هم خیلی‌ها رفته‌اند و خیلی‌ها آمده‌اند. اینتر تابستان شلوغی را سپری کرده و مانچو هم هفته‌های پردغدغه‌ای را پشت سر گذاشته. هرنانس، متیو کواچیچ و خدران شکیری میان رفته‌ها شاخص بوده‌اند و از سوی دیگر ده بازیکن جدید پا به اینتر گذاشته‌اند. ده نفری که حداقل هفت یا هشت نفرشان در ترکیب اصلی جای خواهند گرفت: استفان یووتیچ، مارتین مونتویا، آدام لیاچیچ، فلیپه ملو، جفری کاندوگبیا، آلکس تلس، ایوان پریسیچ، میراندا، جاناتان بیابیانی و جیسان موریلو.

مانچو در اولین گام در سری آ مردانش را برابر آتالانتا با ترکیب 2-1-3-4 -همان سیستم فصل پیش خود- راهی میدان کرد. هندانوویچ درون دروازه قرار گرفت، موریلو و میرندا دو مدافع میانی بودند و خوان خسوس در دفاع چپ و داویده سانتون در دفاع راست بازی کردند. گری مدل برابر مدافعان در قلب خط میانی ایستاد و کاندوگبیا و نوکوری در اطرافش. بروزوویچ هم به عنوان هافبک تهاجمی پشت سر ایکادری و پالاسیو که زوج خط حمله را شکل دادند قرار گرفت. ولی نبرد با آتالانتا برای اینتر گره خورد و تک گل بازی در واپسین دقایق - دقیقه 92 - با پاس میراندا و ضربه یووتیچ به ثمر رسید و یادمان باشد آتالانتا در دقیقه با اخراج کارمونا در دقیقه 71 ده نفره شد.

وقتی اینتر در هفته دوم برابر کاپری تازه وارد قرار گرفت همه انتظار پیروزی پرگلی را برای نراتزوری می‌کشیدند. سامپدوریا هفته پیش طی پیروزی 2-5 دروازه کاپری طی 37 دقیقه چهار بار باز کرده بود. یگانه تغییر مانچو در این بازی قرار گرفتن گوارین در گوش راست میانه میدان جای نوکوری بود، ولی مردان مانچو باز هم به دردسر افتادند و به زحمت پیروز شدند و کماکان با یک گل دیرهنگام دیگر. بازی تا دقیقه 89 مساوی بود و یووتیچ که گل اول را زده بود در این دقیقه گل پیروزی بخش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند تا اینتر 2-1 در زمین حریف گمنامش پیروز شود. حقیقت این بود کاپری بداقبال به‌شمار می‌رفت که دست خالی میدان را ترک کرد.

مرد اول اینتر طی هر دو دیدار استفان یووتیچ بود که نقش فرشته نجات بخش را بازی کرده. مهاجم 25 ساله مونته نگرویی که به صورت قرضی از منچستر سیتی آمده پیشترها با پیراهن فیورنتینا در سری آ بازی کرده و با حال و هوای ایتالیا آشنا است. او که پیراهن شماره ده را بر تن کرده هر سه گل اینتر در این فصل سری آ را به ثمر رسانده. خیلی‌ها شیوه بازی‌اش را با روبرتو باجو مقایسه می‌کنند و می‌گویند فصل معرکه‌ای را سپری خواهد کرد. طرفداران اینتر امیدوارند یووتیچ و ایکاردی - بهترین گلزن اینتر و همین طور سری آ که هنوز به آمادگی نرسیده - زوج زهرآگین سری آ شوند.

جمع‌بندی نمایش اینتر در هر دو دیدار نشان از بازی محافظه کارانه داشته تا ماجراجویانه. حرکات خلاقانه در میانه میدان و همین‌طور حرکت از دو گوش کم شمار بوده‌اند، با این وصف کسب شش امتیاز از دو دیدار - در حالی که یووه با همین تعداد بازی بدون امتیاز است، رم 4 امتیازی است و لاتزیو 3 امتیازی - دلگرم کننده به نظر می‌رسد. خصوصا آن که در کارنامه مانچو طی شش رویارویی با تیم‌های صعود کرده از سری ب، چهار تساوی و یک شکست هم جلب نظر می‌کرد. در قاب کلی‌تر ترکیب میراندا و موریلو در قلب خط دفاع قابل قبول بوده و مانچو زبان به ستایش از آن گشوده. کاندوگبیا 28 میلیون یورویی - گران‌ترین خرید اینتر - هم نشانه‌های بازی خوبش را بروز داده. در عین حال تفاوت اصلی این اینتر با اینتر پارسال در آرامش بازیکنان چه با توپ و چه بدون توپ نهفته. این که از عجله و شتاب نیم فصل دوم پارسال نشانی بر جای نمانده.

اگر سری به جدل طرفداران اینتر بزنید با پرسش «بهترین سیستم ما کدام است؟» روبرو می‌شوید: 1-3-2-4 یا 3-3-4؟ 1-2-3-4 یا 2-1-3-4؟ با یک مهاجم یا دو مهاجم یا سه مهاجم؟ خصوصا آن که مانچو برابر ال اهلی در دیدارهای تدارکاتی مردانش را با سیستم 2-5-3 راهی میدان کرده بود. نکته کلیدی این است که مانچو در این فصل ابزار مناسب برای تغییر سیستم را در اختیار دارد و ورود ده بازیکن جدید، گزینه‌هایش را متنوع‌تر کرده.

ولی آیا تیم کنونی همان تیمی است که مانچو ادعا کرده می‌تواند در اروپا بدرخشد؟ او اشاره کرده راهیبابی به لیگ قهرمانان سقف آرزوهایش نیست و می‌توان به فتح اسکودتو هم اندیشید. دیدار بعدی اینتر با میلان در داربی بزرگ دلامادودینا برگزار خواهد شد. دو نبرد حریفان قدیمی در فصل پیش با تساوی پایان یافت و میلان زخم خورده به رهبری میهایلوویچ می‌خواهد برابر اینتر اولین بازی خوبش را ارائه دهد. جایی که به شناخت بیشتری از نراتزوری در این فصل هم دست پیدا خواهیم کرد. این که رکورد صد در صد پیروزی‌اش تا چه حد قابل اعتماد است.

 

نویسنده:حمیدرضا صدر


  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی