آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان

آرسن ونگر: سخنرانی سال19 (نوشته حمیدرضا صدر)

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۳ ب.ظ

نویسنده:حمیدرضا صدر

به ادامه مطلب بروید...



تکه‌هایی از سخنرانی اخیر آرسن ونگر در مجمع عمومی‌باشگاه آرسنال را می‌خوانیم که حاوی نکات پرشماری است...

از دیدار شما خوشحالم. این اقبال را داشته‌ام تا اول اکتبر نوزدهمین سال حضورم به عنوان مربی باشگاه آرسنال را سپری کنم. از همه شما و همین‌طور هیئت مدیره باشگاه برای اعتماد به نفسی که به من داده‌اید سپاسگزاری می‌کنم. ما دوران معرکه‌ای را با هم سپری کرده ایم، همین‌طور روزهای دشواری را... وقتی این‌جا آمدم 80 نفر در باشگاه حضور داشتند و قیمت هر سهم باشگاه 400 پوند بود. حالا 550 تن در آرسنال کار می‌کنند و نمی‌دانم ارزش هر سهم چقدر شده (حدود 16000- 15000 پوند). نگران نباشید حتی یک سهم هم در آرسنال ندارم و هرگز هم نمی‌خواستم داشته باشم، چرا که نمی‌خواستم متهم به این شوم برخی تصمیم‌هایم بر مبنای تغییر ارزش سهم گرفته شده‌اند. در حقیقت از اینکه حتی یک سهم هم در آرسنال ندارم خوشحالم.

باید اعتراف کنم سال‌های اولیه حضورم در آرسنال آسان و بی‌دغدغه سپری شدند. سال‌های 1996 تا 2005 را می‌گویم. دورانی که همه چیز راحت و خوب و سپری شدند. همیشه تیم حاکم بشمار می‌رفتیم، چه در لیگ و چه در جام حذفی. سپس دوره دوم از راه رسید. زمانی که راهی استادیوم جدیدمان شدیم. زمانی که همه چیز دشوار شد و سخت. از یک سو رقابت‌ها فشرده‌تر شدند و از سوی دیگر محدودیت مالی گریبان‌مان را چسبید. در این دوران اهداف‌مان قرار گرفتن در بالای جدول لیگ و راه‌یابی به لیگ قهرمانان شدند. چرا که باید بدهی‌هایمان را پرداخت می‌کردیم. ما به اهداف‌مان رسیدیم و اکثر اوقات برای راه‌یابی به لیگ قهرمانان تا آخرین روز لیگ و آخرین دیدار جنگیدیم.

من به قهرمانی‌های لیگ و آنچه در جام حذفی انجام داده‌ایم می‌بالم، همین‌طور به تداومی‌ که داشته‌ایم. ما 18 سال پیاپی است راهی رقابت‌های لیگ قهرمانان می‌شویم و فقط رکورد یک باشگاه بهتر از ما است: رئال مادرید با 19 بار. آن‌چه نشان‌دهنده تداوم ما بشمار می‌رود. حالا دو سال و نیمی‌ می‌شود که این دوره را هم پشت سر گذاشته‌ایم و از نظر مالی در شرایط بهتری بسر می‌بریم. حالا درآمد ناشی از ورود به لیگ قهرمانان مثل گذشته چندان زیاد نیست. حالا درآمد ما از پخش بازی‌ها و همین‌طور تبلیغات‌مان بیشتر شده.

طی چند سال اخیر هسته‌ای را در باشگاه شکل داده‌ایم که به ما کمک‌های بیشتری می‌کنند. حالا به عنوان مربی هر آمار و ارقام باورنکردنی را مربوط به هر بازی و هر روز فعالیت‌مان دریافت می‌کنم. حالا حدود 20 نفر اطرافم کار می‌کنند که در ارتباط مستقیم با من هستند. کار می‌کنند تا سال به سال قوی‌تر شویم. آن‌چه که نیاز به صرف انرژی فراوانی دارد.

بله اعتقاد دارم جلو رفته‌ایم، ولی باید اعتراف کنم شرایط سخت‌تر شده، چرا که اکنون در مقایسه با 19 سال پیش میزان اطلاعات همه افزایش پیدا کرده. معرکه است که به عنوان یک حرفه‌ای برابر کسی که حرفه‌ای نیست قرار می‌گیرید و درمی‌یابید آن‌چه او می‌گوید حاوی نکاتی بوده که شما متوجه‌اش نشده اید.

می‌دانم که می‌خواهید بپرسید «... آیا امسال قهرمان خواهیم شد؟»

فکر می‌کنم دوباره در مسیر قهرمانی لیگ قرار گرفته‌ایم و همه ارقام و مطالعات نشان می‌دهند قابلیت جنگیدن برای کسب عنوان قهرمانی را داریم. منظورم تعداد فرصت‌های خطرناکی است که برابر دروازه حریفان خلق کرده‌ایم و تعداد فرصت‌هایی که آن‌ها برابر سنگر ما ایجاد کرده‌اند. ما از ابتدای سال 2015 یعنی از اول ژانویه بیش از هر تیمی‌ در لیگ امتیاز کسب کردیم که برایم نقطه عطفی بشمار می‌رفت. چیزی که نشان می‌دهد مسیرمان مسیر درستی بوده.

آن‌چه باید بدان دست یابیم تداوم است و تداوم. ما آغاز بدی در لیگ داشتیم، ولی حالا فقط دو امتیاز با صدرنشین جدول فاصله داریم. ما باید آن‌چه برابر منچستر یونایتد انجام دادیم را تکرار کنیم. باید بازی‌های بزرگ را با پیروزی پشت سر بگذاریم. باید آن‌چه در آغاز سال 2015 انجام دادیم تکرار کنیم. پارسال در لیگ سوم شدیم و جام حذفی را بدست آوردیم. ما جام حذفی را برای دومین بار پیاپی در دست گرفتیم و فکر می‌کنم بیش از هر باشگاهی این جام را فتح کرده‌ایم. البته که به دنبال افتخارات بیشتری هستیم. البته که توانایی‌های بیشتری برای کسب جام‌های دیگر داریم.

ما از خرج کردن نمی‌ترسیم و می‌دانم معروف به این شده‌ام که از خرج کردن می‌ترسم. ولی طی سه سال اخیر نشان داده‌ایم اگر بازیکنی با کیفیت بالا در دسترس باشد به پایش خرج کرده‌ایم.

موفقیت یعنی استعداد و پیوند، و پیوند چیزی است که از دل آدم‌هایی که در باشگاه بارور شده‌اند کسب می‌شود. همان‌هایی که پوشیدن پیراهن باشگاه برای‌شان همه چیز بشمار می‌رود. شما به آن‌هایی که ارزش‌های باشگاه را از نسلی به نسل دیگر انتقال می‌دهند نیاز دارید. ما به بازیکنانی که خریده‌ایم می‌بالیم، ولی به بازیکنانی مثل فرانسیس کاکلین و هکتور بلرین که در آرسنال بزرگ شده‌اند هم افتخار می‌کنیم.

می‌دانم گاه و بیگاه با کینه‌ورزی‌هایی روبرو می‌شویم، ولی انگیزه‌ام بیش از همیشه شده. من بیش از همیشه در خدمت آرسنال هستم، ولو آنکه 19 سال پیش آرامش بیشتری داشتم. همان زمانی که می‌گفتیم «اگه کارها خوب پیش نمی‌ره، خب نمی‌ره»... ولی حالا این چنین نیست. بیایید صادق باشیم و قبول کنیم با رقابت‌های فشرده‌تری روبرو هستیم. حتی در همین انگلیس و از سوی سایر باشگاه‌ها. باید در آینده برای رویارویی با چنین رقابت‌هایی قوی‌تر شویم و چنین هم خواهد بود.

... باز هم از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم سال بعد هم همین‌جا باشم.

 

نویسنده:حمیدرضا صدر

  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی