آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان

          

نویسنده:حمیدرضا صدر
 

سوت پایان که کشیده شد طرفداران بارسا روی ابرها سیر می کردند. مردان آن‌ها که در لالیگا 4 بار دروازه رئال مادرید را در سانتیاگو برنابئو گشوده بودند در نوکمپ 6 گل هم به رم زده بودند تا طی سه شب 10 بار دروازه‌های دو غول فوتبال اروپا را به آتش کشیده باشند.

لیونل مسی در ترکیب اصلی  بازگشته و دو گل هم زده بود تا همه را به وجد آورد. طرفداران بارسا به ترکیب مسی - سوارز - نیمار اشاره می‌کردند که در سال 2015 رکورد زدن 121 گل را ثبت کرده. در سوی دیگر طرفداران رم قرار داشتند. همان‌هایی که اعتبار اروپایی مخدوش شده تیم‌شان را تحمل می‌کردند. باز هم، دوباره.


طعنه‌آمیز بود که بارسا در سه دیدار قبلی‌اش نتوانسته بود رم را مغلوب کند. کاتالان‌ها در آن سه دیدار به دو تساوی 1-1 دست یافته و یک بار هم در همین میدان در 2002 با نتیجه 0-3 شکست خورده بود. همان شبی که رمی‌ها با گل‌های امرسون، مونته‌لا و توماسی دروازه په په رینا را گلباران کردند. رم در دیدار رفت در خانه برابر بارسلونا به تساوی 1-1 دست یافته بود. آن شب فلورنزی ده دقیقه پس از گل زود هنگارم لوییز سوارز پاسخ کاتالان‌ها را داد تا جیالوروسی در خانه به کاتالان‌ها باج نهد. ولی اکنون دریافت 6 گل از بارسا برای رم بدین معنی است جیالوروسی طی سه روز 8 گل دریافت کرده‌اند. آن‌ها شنبه در زمین بولونیا هم 2 گل دریافت کردند و به تساوی 2-2 دست یافتند. یک گل زدند، دو گل خوردند و ضربه دسترو در سه دقیقه به پایان بود که آنها را از شکست رهایی بخشید.


رم با 29 گل زده در سری آ بهترین خط حمله را معرفی کرده، ولی در عین حال بین شش تیم اول جدول بیشترین گل را دریافت کرده‌اند: 15 گل. اینتر صدرنشین فقط 7 گل خورده و ناپولی در رتبه دوم 8 گل. حتی ساسولو که یک رده پایین‌تر از رم در رتبه پنج قرار گرفته 12 گل دریافت کرده. رکورد رم در لیگ قهرمانان از این هم نومید کننده‌تر است. ای رم طی 5 دیدار در لیگ قهرمانان 16 گل دریافت کرده که حیرت آور به‌شمار می‌رود. آن‌ها در این زمینه میان همه تیم‌های مرحله گروهی رکورد‌دار هستند و بالاتر از مکابی که 14 گل دریافت کرده قرار گرفته‌اند! رم از باته 2-3 شکست خورد و برابر لورکوزن یک بار 2-3 پیروز شد و یک بار به تساوی 4-4 دست پیدا کرد. این که رم در اروپا از 5 بازی به فقط 5 امتیاز دست یافته همه حرف‌ها نیست و حالا خیلی‌ها با تمسخر بازی‌های رم را به جشنواره گل تشبیه می‌کنند و ژسنی را دروازه‌بانی که برای گل خوردن راهی میدان شده می‌خوانند.

 مدافعان رم همان‌هایی بودند که برابر بولونیا به میدان رفتند. مانولاس و رودیگر در قلب دفاع جای داشتند و ناینگولان و سیدو کیتا در غیاب دنیله دروسی در سیستم 1-3-2-4 دو هافبک ایستاده برابر مدافعان بودند. رم برابر بارسا با سیستم 1-4-1-4 بازی کرد و کیتا نقش هافبک دفاعی را برعهده گرفت و پیانیچ و ناینگولان دو مرد میانی پشت سر ادین ژکو شدند و فالکوئه در جناح راست قرار داشت و فلورنزی در جناح چپ (که به معنی بازی کردن او در یک خط جلوتر بود) بازی کردند. این ترکیب نمایشی مصیبت‌بار داشت و این که چهار هافبک تهاجمی رم به علاوه ژکو مردان بارسا را در زمین خودشان نگاه دارند استراتژی مصیبت باری به‌شمار می‌رفت و اگر سوت‌ها داور به نشانه آفساید به صدا درنیامده بود نتیجه در نیمه اول با پنج گل به سود بارسا پایان می‌یافت. این که رودی گارسیا هر سه تعویضش را در خط میانی‌اش انجام داد نشانگر آن مصیبت به‌شمار می‌رفت. رم در نیمه نخست سه گل دریافت کرد: ابتدا سوارز با پاس دنی آلوز پس از رد و بدل شدن 19 پاس، سه دقیقه بعد مسی با پاس سوارز این بار با 29 بار رد و بدل شدن توپ که 6 پاس آخر معرکه بودند (نیمار به مسی، مسی به نیمار، نیمار به مسی، مسی به سوارز، سوارز به مسی و سرانجام بازشدن سنگر ژسنی)،  و سرانجام گل دوم سوارز کمی پیش از پایان نیمه نخست. رودی گارسیا در نیمه دوم پیانیچ، نیانیگولان و فلورنزی را طی بیست دقیقه آغازین به بیرون فراخواند و اوکان، ایتوربه و واینکوئر را راهی میدان کرد، ولی رم در نیمه دوم هم سه گل دریافت کرد و این بار از ژرارد پیکه، مسی و آدریانو خورد.


دوره کردن تیتر نشریات و وب سایت‌های ایتالیایی آمیخته به یک مضمون است: «جیالوروسی بدون دفاع» شاید اگر فرانچسکو توتی، ژروینیو و دنیله دروسی حضور داشتند قصه جور دیگری جلو می‌رفت. شاید اگر ژکو پیش از آغاز آتشبازی کاتالان‌ها دروازه آندر تراشتگن را با ضربه سر باز می‌کرد یا ضربه یاگو فالکوئه - پسر دیروز لاماسیا - وارد دروازه بارسا شده بود بازی مسیر دیگری را می‌پیمود... رم اکنون چاره‌ای جز نگریستن به مسیر روبرو ندارد. این که اگر در دو دیدار باقی مانده‌اش  باته بوریسوف را مغلوب کند یا برابر بایر لورکورن به تساوی دست یابد در کنار بارسلونا صعود خواهد کرد، ولی خب با این مدافعان پس از آن چه رخ خواهد داد؟ تلخی شکست 1-7 پارسال رم از بایرن مونیخ از یادها نرفته، رفته؟

 


 


  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی