آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان


نویسنده:حمیدرضا صدر
 
به ادامه مطلب بروید...

ناپولی در خانه 2-1 اینتر را به زانو درآورد و پس از ربع قرن بر بام سری آ ایستاد...

بهترین خط دفاع لیگ در ثانیه 64 تسلیم شد. بله در ثانیه 64. قدرت اینتر تا آن لحظه در صلابت خط دفاعی‌اش نهفته بود. آن‌ها در 13 بازی فقط 7 گل دریافت کرده بودند. ولی جیسان موریلو در آن لحظه نتوانست توپ سانتر شده توسط لورنزو اینسینیه از جناح چپ را بدرستی دفاع کند. توپ به کایخون رسید و او آن را بلافاصله برای برای گونزالو هیگواین ارسال کرد و «Pipita» ضربه‌اش را نواخت. نواخت و همه را زودتر از تصور به وجد آورد. او سنگر هندانوویچ که تاکنون در نیمه اول سفرهایش در لیگ گلی دریافت نکرده بود را فتح کرد. هندانوویچ در چهار دیدار متوالی گلی نخورده و تا آن لحظه فقط 7 گل دریافت کرده بود. هیگواین هشتمین گل متوالی‌اش را در استادیوم سن پائولو زد. نهمین گلش در 11 بازی را. نمایش او ادامه پیدا می‌کرد. او در دقیقه 62 گل دوم را از میان دو دفاع میانی اینتر پس از تعقیب کردن توپ با ضربه سر رائول آلبیول زد و لیاچیچ دقایقی بعد فاصله را به یک گل کاهش داد، ولی ناپولی با آن دو گل جای اینتر در صدر جدول را می گرفت.


هیگواین که طی دو فصل برای ناپولی 53 بار دروازه‌ها را گشوده بود در این فصل پس از روی آوردن به رژیم غذایی جدیدی تحت نظر جولیانو پاسر - که مشاور غذایی دو آرژانتینی دیگر یعنی لیونل مسی و سرجیو آگرو هم هست - و چهار کیلو کم کردن وزن زهردارتر شده و هوشیارتر. گونزالو هیگواین هر دو گل ناپولی را طی پیروزی 2-1 زد. حالا او در 8 بازی متوالی که ناپولی در استادیوم سن پائولو سری آ گل زده (فقط آلبرتو جیلاردینو در پارما 2005 در خانه در 9 دیدار متوالی خانگی رکورد بهتری را ثبت کرده).


ناپولی پس از 25 سال برای نخستین بار طعم صدرنشینی لیگ را چشید. پس از 29 آوریل 1990. همان سالی که در پایان راه برای دومین بار اسکودتو را به رهبری دیگو مارادونا فتح کرد. آن زمان 25 درصد مردمان ناپولی نام پسرشان را دیگو یا مارادونا گذاشتند. هیگواین آن زمان سه ساله بود. موریتزیو ساری مربی ناپولی در پایان اعتراف کرد مردانش با خوش اقبالی اینتر را شکست داده‌اند و روبرتو مانچینی تکرار کرد شایسته شکست نبوده‌اند. ولی ناپولی با در نظر گرفتن لیگ اروپا دروازه‌اش را 743 دقیقه بسته نگاه داشته و په‌په رینا رکورد 533 کلین‌شیت را در این فصل ثبت کرده و در اروپا داوید دگیا که رکورد بهتری داشته را پشت سر گذاشته.


حالا مردان ناپولی در 18 بازی متوالی شکست نخورده‌اند که رکوردی تحسین‌آور است. آن‌ها در روز اول سری آ برابر ساسولو 1-2 شکست خوردند و پس از آن برابر هیچ حریفی در لیگ و همین‌طور اروپا زانو نزدند. آن‌ها در این مسیر لاتزیو (5-0)، یوونتوس (2-1)، میلان (4-0) و فیورنتینا (2-1) را شکست داده‌اند تا نشان دهند صدرنشینی‌شان تصادفی نبوده. این‌که موریتزیو ساری از بازی دوم فصل سیستم 2-1-3-4 را کنار گذاشت و مردانش را با سیستم 3-3-4 روانه میدان کرد مترادف با متحول شدن ناپولی شد. آبی آسمانی پوش‌های جنوب ایتالیا از آن زمان تاکنون 32 گل زده‌اند و فقط 3 گل دریافت کرده‌اند.

احتمالا مانچو حق داشت از ده نفره شدن تیمش گله کند و زبان به ستایش از نبرد شجاعانه مردانش بگشاید. اخراج یوتو ناگاتومو کمی پیش از پایان نیمه اول برای دریافت دومین کارت زرد برای خطا روی آلن مسیر پیش روی اینتر را دشوار ساخت. مانچو مجبور شد ایکاردی مهاجم را به بیرون فرا بخواند و آلکس تلس را روانه میدان کند. ورود یووتیچ جای پریسیچ و ضربه سرش در واپسین لحظات و کوفته شدن توپ دو بار توپ به تیر دروازه می‌توانست بازی را به تساوی بکشد ولی چنین نشد. کارشناسان ایتالیایی تکرار کرده بودند هنر اینتر در این فصل در این نکته هم نهفته که حریفانش را به انجام بازی بد و آشفته مجبور می‌سازد. ولی نه این‌جا، نه در سن پائولی. نکته این است اینتر از دسامبر 2012 که 2-1 در سن سیرو برابر ناپولی پیروز شد طعم برد برابر جنوبی‌های پرشور را نچشیده و از پاییز 1997 اساسا در زمین ناپولی پیروز نشده. این اولین باری بود که اینتر در این فصل - پس از شکست 1-4 برابر فیورنتینا - بیش از یک گل دریافت کرده بود، در عین حال مردان مانچینی در این فصل فقط در دو دیدار بیش از یک گل زده‌اند، آن‌هم برابر دو تیم تازه صعود کرده: 2-1 برابر کاپری و 4-0 مقابل فروزینونه.


پیش از آغاز فصل احتمالا نه ناپولی تصور می‌کرد در این برهه صدرنشین لیگ شود و نه اینتر و فیورنتینا خود را در کورس قهرمانی می‌دیدند. همه آن‌ها فصل‌های اخیر را در سایه یوونتوس و رم سپری کرده بودند. سوت پایان دیدار ناپولی - اینتر مترادف با آغاز جشن و سرور در شهر ناپولی بود. ولی ساری خونسردی‌اش را حفظ کرد و جمله «72 امتیاز پیش‌رو جلب نظر می‌کند و مسیر طولانی پیش‌رو داریم» را بزبان آورد... بله مسیر پیش‌رو پر تب و تاب به نظر می‌رسد و برخلاف فصل‌های اخیر سری آ تماشایی‌تر. ناپولی، اینتر، فیورنتینا و رم را فقط 4 امتیاز از هم جدا کرده و یووه که پس از 10 دیدار 11 امتیاز کمتر از رم جمع کرده بود اکنون در فاصله 3 امتیازی جیالوروسی قرار گرفته. شیقتگان فوتبال ایتالیا می‌خواهند تصور کنند سری آ به روزهای خوش گذشته بازگشته و چرا که نه؟

 

 

نویسنده:حمیدرضا صدر



  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی