آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آنـــــــســـــوی نـــــیـــمـــــکــــت

نـــــوشــــتـــــه هـــای فـــــوتـــــبــــالــــی

آخرین نظرات
نویسندگان

نویسنده:حمیدرضا صدر
 
به ادامه مطلب بروید...

لیگ برتر انگلیس ۱۶-۲۰۱۵ جنون‌آسا شده...

پرده یک: نتایج عجیب
نتایج دو هفته اخیر لیگ برتر انگلیس حیرت‌آور بوده‌اند. تیم سینزدهم، تیم دوم را شکست داده و تیم دوازدهم، تیم هفتم را. تیم هجدهم، تیم هشتم را به زانو درآورده و تیم دهم، تیم اول را. تیم هجدهم، تیم یازدهم را برده و تیم شانزدهم با تیم چهارم به تساوی دست یافته. تیم دوازدهم، تیم اول را شکست داده و تیم هجدهم قهرمان فصل پیش را مات کرده...

پرده دو: استوک سیتی
چه کسی تصور می‌کرد «استوک سیتی» وسط جدولی با دو گل «منچسترسیتی» صدرنشین را شکست دهد؟ هر چه باشد استوک تا پیش از این دیدار فقط ۱۱ گل زده و بدترین خط حمله لیگ را معرفی کرده بود و همین حالا هم کنار آستون ویلا با ۱۳ گل زده بدترین خط حمله را دارد. ولی آن‌ها با دو گل زودهنگام مارکو آرناتوویچ در پانزده دقیقه اول، پیروز شدند و ستاره های سیتی ۷۵ دقیقه زمان برای تغییر نتیجه در اختیار داشتند ولی به در بسته کوفتند و سرانجام با همان دو گل مغلوب شدند. در حالی که اگر آرناتوویچ دقت کرده بود گل سوم را هم وارد دروازه سیتی کرده بود. ترکیب خدران شکیری و آرناتوویچ در کسب این چهارمین برد خانگی استوک کلیدی بشمار می‌رفت. این احتمالا بهترین بازی شکیری برای استوک بود.

پرده سه: لستر سیتی
بله صدر نشین این جاست: لسترسیتی که این هفته با سه گل در زمین سوانسی پیروز شد. روباهان آبی‌پوش به رهبری کلودیو رانیری مسیر دیگری را پیموده. آن‌ها اصراری به پرسینگ بالا ندارند و حریفان را به زمین خود دعوت می‌کنند و سپس با تکیه بر سرعت جیمی واردی، ماهرز و مارک آلبرایتون دروازه‌ها را می گشایند.  آمار زیر روشنگرانه بشمار می‌روند:
تیم پنجم / تاتنهام: پنجمین تیم بر مبنای متوسط حفظ توپ
تیم پنجم / تاتنهام: پنجمین تیم بر مبنای متوسط حفظ توپ
تیم چهارم / منچستر یونایتد: اولین تیم بر مبنای متوسط حفظ توپ
تیم سوم / منچسترسیتی: سومین تیم بر مبنای متوسط حفظ توپ
تیم دوم / آرسنال: دومین تیم بر مبنای متوسط حفظ توپ
تیم اول / لستر سیتی: هشتمین تیم بر مبنای متوسط حفظ توپ

شعار لستر « هر چقدر حریف گل بزند، ما حداقل یک گل بیشتر می زنیم» بوده. در عین حال دفاع لستر تدریجا بهبود یافته. آن‌ها در ۹ بازی اول لیگ ۱۷ گل دریافت کردند و طی ۴ بازی آخرشان فقط ۶ گل خورده‌اند. نتایج زیر هم راه‌گشا هستند:
لستر سیتی 3-0 در زمین نیوکاسل پیروز شد: جایی که لیورپول باخت
لستر سیتی 3-0 در زمین سوانسی پیروز شد: جایی که منچستر یونایتد باخت
لستر سیتی 3-2 در زمین وست بروم پیروز شد: جایی که لیورپول باخت
لستر سیتی 3-0 در زمین نیوکاسل پیروز شد: جایی که آرسنال باخت
لستر سیتی 2-1 در زمین وستهام پیروز شد: جایی که منچستر سیتی، آرسنال و لیورپول باختند

پرسش این است آیا لستر اجازه رویاپردازی برای قهرمانی دارد یا نه؟ نکته این است لستر از ماه مارچ تاکنون ۵۴ امتیاز طی ۲۴ بازی کسب کرده. در حالی که امتیاز بزرگان در همین دوره و با همین تعداد بازی کمتر بوده: منچستر سیتی ۴۷، آرسنال ۴۵، منچستر یونایتد ۴۰، تاننهام ۳۵، اورتون ۳۴ و لیورپول ۳۱.
در یازده بازی بعدی لستر این نبردها جلب نظر می‌کنند: منچستر سیتی (دو بار)، لیورپول (دو بار)، چلسی در خانه، آرسنال دور از خانه، اورتون دور از خانه، تاتنهام دور از خانه

پرده چهار: نیوکاسل
چرا نیوکاسل که این چنین تماشایی برابر لیورپول ظاهر شد و در سنت جیمز پارک ۲-۰ سرخپوش‌ها به رهبری یورگن کلوپ را به زانو درآورد هر هفته چنین نمایشی ارائه نمی‌دهد؟ «جورجینو وینالدام» سیاهپوست مرد اول دیدار بود. می‌توانیم گل اول او را تصادفی قلمداد کنیم ولی گل دومش با هر معیاری معرکه بودند.  او که فصل پیش برای «آیندهوون» ۱۴ گل زده بود تا این جا برای راه راه پوش‌های نیوکاسل ۷ گل زده و همان مردی بشمار می‌رود که طرفداران نیوکاسل – و البته استیو مک لارن قرار گرفته در مرز اخراج - می‌خواهند باور کنند می‌توانند با تکیه بر او از سقوط رهایی یابند.

پرده پنج: وستهام
آن‌ها این هفته منچستر یونایتد را به تساوی وادار ساختند. براستی چه کسی تصور می کرد «اسلاون بیلیچ» که سام آلاردایس او را مسخره می‌کرد در اپتن پارک به چنین نتایج عجیبی دست پیدا کند؟! مردان بیلیچ از ۱۵ امتیاز در دسترس برابر آرسنال، لیورپول، منچستر سیتی، منچستر یونایتد و چلسی ۱۳ امتیاز کسب کرده‌اند، ولی از ۱۲ امتیاز برابر واتفورد، بورنموث، وست بروم و نوریچ فقط ۲ امتیاز کسب کرده‌اند! آن‌ها غیرقابل پیش‌بینی‌ترین تیم لیگ برتر بشمار می‌روند.

نویسنده:حمیدرضا صدر



  • محمدامین محمدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی